Hello Thailand! - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Sabrina Bösch - WaarBenJij.nu Hello Thailand! - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Sabrina Bösch - WaarBenJij.nu

Hello Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

29 Augustus 2014 | Thailand, Ban Khao Lak

Sawadee Ka!
Voor de geen 1 woord Thai sprekende onder ons: Hallo!

Donderdag 21 augustus was het eindelijk zo ver, ik en Anouk gaan eindelijk naar Thailand toe om daar stage te lopen in het Le Meridien in Khao Lak (ongeveer 1 uur rijden boven Phuket).
Na een goede slapeloze reis van 14 uur te hebben gehad en eenmaal aangekomen in Phuket, maakten we al meteen kennis met de Aziatische cultuur: lang in de rij staan, lekker rustig aan en vooral nergens druk om maken.
Nadat we onze chauffeur, Run, hadden gevonden gingen we dan naar ons hotel toe aangezien we accommodatie krijgen van het hotel. We stopten nog even bij een supermarkt die 24/7 open is (aangezien het 11 uur ’s avonds was) om wat eten te kopen. Het is wel even wennen dat je niks kan lezen.. dus we hebben het maar bij wat simpele nootjes gehouden.
Eenmaal aangekomen bij de Team Village (een groot flatgebouw waar alle werknemers slapen) konden we niemand vinden met een sleutel, na 20 minuten zoeken kwam er eindelijk een meisje die de sleutel van onze kamer had. Cecilia is ook een trainee bij de Front Office dus daarmee hebben we meteen al kennis gemaakt. Jammer maar helaas paste de sleutel niet in de deur. De opties waren: of de deur inslaan, of nieuwe sleutel zoeken, of andere sleutel laten maken, of slapen in een 4 persoons kamer of in het hotel voor 1 nacht. Na 2 uur wachten besloten we om in het hotel te slapen. We hadden dus meteen al door hoe het hier in het hotel dus werkt.. niemand die ergens iets van af weet en vooral: heeel rustig aan!

De volgende dag kregen we de sleutel voor onze kamer en zijn we begonnen met alles in te richten. De kamer is simpel maar prima.
’S Avonds zijn we met Tak, Human Resource Manager, nog boodschappen gaan doen (denk aan waterkoker, prullenbak, wc papier, handdoeken etc. etc.).
In verband met nog 1 week vrij besloten we om de dag erna naar Phuket te gaan en daar de boel te gaan bekennen! Eenmaal in Phuket had Tak ons verteld dat we beter een motortaxi konden pakken. Toen we eenmaal 1 mannetje vonden hadden wij het gevoel dat we nog 1 mannetje nodig hadden.. maar nee joh! 3 man op 1 scooter past prima toch! Dus wij met z’n 2e bij het mannetje achterop (helaas door de stromende regen) op naar Phuket centrum! Ofja, dat dachten wij.. het mannetje dacht dat wij naar een inkoopcentrum wilden genaamd centrum village.. alles behalve Phuket centrum.. Dus op naar de volgende taxi en door naar Phuket Town! (Ja ja, vooral town zeggen! Anders snappen ze er niks van).

In Phuket zijn we naar Tiger Kingdom geweest. Dit van de ene kant beetje eng omdat je opeens omringd bent door 7 tijgers.. maar wel super vet! Aaien, naar de volgende, aaien, naar de volgende.
Wij hebben ook nog een grote juwelier gezien met een groot aquarium (het taxi mannetje vond dat we dit echt moesten zien), we zijn naar een waterval geweest en ook nog naar de Big Buddha Phuket. Deze ligt op een hoge berg eindje rijden van Phuket Town. Wat had je daar boven toch een prachtig uitzicht..
Daarna dachten ik en Anouk: kom, we gaan naar Patong Beach, lekker shoppen en dan heerlijk zwemmen! Eenmaal daar.. stort regen daar zeg je u tegen en we zagen de straten voller en voller lopen, als resultaat: afval en super grote kakkerlakken die door de straten zwemmen..
Na een paar uur hadden we wel genoeg van al die nattigheid en zijn we maar weer terug gegaan naar het hotel.
Ook zijn we naar de Sunday Night market geweest. Erg leuk, veel verleidingen en hartstikke leuke spulletjes. Lekker goedkoop vooral als je de prijs flink omlaag kan krijgen (heerlijk om te doen hoor!)

Na 3 dagen Phuket gingen we weer terug naar Khao Lak (3 uur in een bus met een geweldadige thais talige film.. erg interessant hoor..).
Eenmaal op onze kamer besloten we om meteen een scooter te gaan huren. Voor maar liefst €75,- kun je hier eentje huren voor 1 maand! Als je dat niet doet…
En daar gingen we dan.. de eerste keer de weg op en links rijden.. Dood eng aan het begin en Anouk hield zich goed vast achterop! Ze kennen hier ook niet echt een snelheidslimiet en dat ding trekt op.. je haalt makkelijk de 80/90 km per uur! Ze halen je hier ook links en rechts in, als ze je maar in kunnen halen! En maar toeteren zodat iedereen aan de kant gaat.

Dezelfde dag werden we meegevraagd door Cecilia en Ivan om mee te gaan uit eten. Rond 7 uur kwamen Ashley, Jack en Nan ons ophalen. We gingen hot pot eten. Er wordt midden op tafel een grote pot neergezet met aan de zijkant water er in, in het midden kan je het vlees leggen maar kan ook in het water. Vooraan staat er een groot buffet met allemaal rouw vlees, vis, groente, sausjes, toetjes en noem maar op! Je kan eten hoeveel je wilt en alles dus zelf bereiden. Heel gezellig avondje en we leren meteen onze collega’s kennen. En wat we hebben gegeten? Geen idee.. gewoon pakken en je ziet van zelf wel wat het is.
Dag erna weer naar de supermarkt. We vonden brood, nutella en jam! Blij als een klein kind.. want we kunnen niks koken in onze kamer en we moeten toch beetje fatsoenlijk ontbijt hebben.
Verder beetje rondgekeken in Khao Lak Town en weer terug met een scooter beladen met weer heeeel veel spullen!

We hebben nog veel en veel meer meegemaakt, maar het is gewoon te veel om te vertellen. Het is hier prachtig alleen het weer zit niet altijd mee.. sommige dagen regent het non stop en andere dagen schijnt weer de hele dag de zon. Kwestie van afwachten tot het regenseizoen voorbij is.
Maandag is de 1e stage dag, erg spannend maar we hebben er wel zin in! Ondanks de negatieve verhalen van andere stagiaires helaas, maar zoals ze hier altijd doen: altijd blijven lachen!

Ik zal weer snel een nieuw verslagje erop zetten ! Dus tot snel

X Sabrina